październik 28, 2024

„Quidquid discis, tibi discis – kompleksowy program wsparcia uczniów i nauczycieli liceów Powiatu Goleniowskiego” FEPZ.06.09-IP.01-0048/23

Wnioskodawca: Powiat Goleniowski
Partner: Centrum Usług Szkoleniowo-Doradczych Jakub Szpon

Projekt „Quidquid discis, tibi discis – kompleksowy program wsparcia uczniów i nauczycieli liceów Powiatu Goleniowskiego” realizowany jest w okresie od 01.12.2023 do 30.11.2025. Jego głównym celem jest poprawa jakości i dostępności kształcenia ogólnego w I Liceum Ogólnokształcącym w Goleniowie oraz I Liceum Ogólnokształcącym w Nowogardzie poprzez wsparcie skierowane do 360 uczniów (270 kobiet, 90 mężczyzn) i 48 nauczycieli (36 kobiet, 12 mężczyzn), co ma na celu podniesienie ich kwalifikacji, kompetencji oraz umiejętności
do końca realizacji projektu.

Do kogo adresowany jest projekt?

Projekt obejmuje dwie szkoły ponadpodstawowe z terenu Powiatu Goleniowskiego: I LO
w Goleniowie oraz I LO w Nowogardzie. Wsparciem objęci zostaną uczniowie w wieku 16-18 lat oraz nauczyciele tych placówek. Projekt przewiduje dodatkowe wsparcie dla 3 uczniów
z niepełnosprawnościami oraz 20 uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

GŁÓWNE ZADANIA W PROJEKCIE:

Zadanie 1. Rozwijanie kompetencji społecznych, społeczno-emocjonalnych i obywatelskich – WSPARCIE DLA UCZNIÓW

Zadanie 2. Rozwój kompetencji zielonych i postaw prośrodowiskowych – WSPARCIE DLA UCZNIÓW

Zadanie 3. Rozwijanie kompetencji, umiejętności, uzdolnień, zainteresowań uczniów poza edukacją formalną – WSPARCIE DLA UCZNIÓW

Zadanie 4. Realizacja dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych – WSPARCIE DLA UCZNIÓW

Zadanie 5. Doradztwo zawodowe – WSPARCIE DLA UCZNIÓW

Zadanie 6. Brokering edukacyjny dla uczniów szkół ponadpodstawowych (pomoc dla uczniów przy dopasowaniu kierunku, poziomu i rodzaju oferowanych im szkoleń/ kursów do wymagań rynku pracy przy uwzględnieniu jak najwyższej jakości usług szkoleniowych) – WSPARCIE DLA UCZNIÓW

Zadanie 7. Programy stypendialne dla uczniów o niskim statusie ekonomicznym i osiągających wysokie wyniki w nauce – WSPARCIE DLA UCZNIÓW

Zadanie 8. Doskonalenie kompetencji zawodowych nauczycieli realizowane w oparciu o indywidualnie zdiagnozowane potrzeby placówki, przede wszystkim w kontekście wyrównywania szans edukacyjnych uczniów – WSPARCIE DLA NAUCZYCIELI

Zadanie 9. Zajęcia podnoszące kwalifikacje kadry z zakresu inkluzywności i równego traktowania, zajęć z tolerancji i akceptacji dla uczniów w celu wyrównywania szans grup szczególnie narażonych na dyskryminację – WSPARCIE DLA NAUCZYCIELI

Zadanie 10. Doposażanie i wyposażanie bazy dydaktycznej niezbędnej do realizacji programów nauczania w zakresie kształtowania u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy. Wyposażenie pracowni szkolnych w narzędzia do nauczania przedmiotów przyrodniczych w celu prowadzenia zajęć opartych na metodzie eksperymentu w zakresie przedmiotów przyrodniczych i matematycznych. – WSPARCIE DLA SZKÓŁ

Jakie rezultaty przyniesie projekt?

– Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem: wartości docelowe: 270 kobiet, 90 mężczyzn, 360 ogółem.

– Liczba uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych objętych wsparciem: wartości docelowe: 15 kobiet, 5 mężczyzn, 20 ogółem.

– Liczba przedstawicieli kadry pedagogicznej objętych wsparciem: wartości docelowe:
36 kobiet, 12 mężczyzn, 48 ogółem.

– Liczba szkół objętych wsparciem: wartość docelowa: 2.

–  Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym: wartości docelowe: 270 kobiet, 90 mężczyzn, 360 ogółem.

– Liczba uczniów, którzy nabyli zielone kompetencje po opuszczeniu programu: wartości docelowe: 230 kobiet, 76 mężczyzn, 306 ogółem.

– Liczba uczniów, którzy nabyli cyfrowe kwalifikacje po opuszczeniu programu: wartości docelowe: 26 kobiet, 8 mężczyzn, 34 ogółem.

– Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie: wartość docelowa: 3 ogółem​

Całkowita wartość projektu wynosi 1 603 620,00 zł, z czego:

środki z UE (EFS+) wynoszą 1 363 077,00 zł,

wkład własny wynosi 160 362,00 zł