Wnioskodawca: Powiat Goleniowski
Partner: Centrum Usług Szkoleniowo-Doradczych Jakub Szpon
Projekt „Quidquid discis, tibi discis – kompleksowy
program wsparcia uczniów i nauczycieli liceów Powiatu Goleniowskiego”
realizowany jest w okresie od 01.12.2023 do 30.11.2025. Jego głównym celem jest
poprawa jakości i dostępności kształcenia ogólnego w I Liceum Ogólnokształcącym
w Goleniowie oraz I Liceum Ogólnokształcącym w Nowogardzie poprzez wsparcie
skierowane do 360 uczniów (270 kobiet, 90 mężczyzn) i 48 nauczycieli (36
kobiet, 12 mężczyzn), co ma na celu podniesienie ich kwalifikacji, kompetencji oraz
umiejętności
do końca realizacji projektu.
Do kogo adresowany jest projekt?
Projekt obejmuje dwie szkoły ponadpodstawowe z terenu
Powiatu Goleniowskiego: I LO
w Goleniowie oraz I LO w Nowogardzie. Wsparciem objęci zostaną uczniowie w
wieku 16-18 lat oraz nauczyciele tych placówek. Projekt przewiduje dodatkowe
wsparcie dla 3 uczniów
z niepełnosprawnościami oraz 20 uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
GŁÓWNE ZADANIA W PROJEKCIE:
Zadanie 1. Rozwijanie kompetencji społecznych, społeczno-emocjonalnych i obywatelskich – WSPARCIE DLA UCZNIÓW
Zadanie 2. Rozwój kompetencji zielonych i postaw prośrodowiskowych – WSPARCIE DLA UCZNIÓW
Zadanie 3. Rozwijanie kompetencji, umiejętności, uzdolnień, zainteresowań uczniów poza edukacją formalną – WSPARCIE DLA UCZNIÓW
Zadanie 4. Realizacja dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych – WSPARCIE DLA UCZNIÓW
Zadanie 5. Doradztwo zawodowe – WSPARCIE DLA UCZNIÓW
Zadanie 6. Brokering edukacyjny dla uczniów szkół ponadpodstawowych (pomoc dla uczniów przy dopasowaniu kierunku, poziomu i rodzaju oferowanych im szkoleń/ kursów do wymagań rynku pracy przy uwzględnieniu jak najwyższej jakości usług szkoleniowych) – WSPARCIE DLA UCZNIÓW
Zadanie 7. Programy stypendialne dla uczniów o niskim statusie ekonomicznym i osiągających wysokie wyniki w nauce – WSPARCIE DLA UCZNIÓW
Zadanie 8. Doskonalenie kompetencji zawodowych nauczycieli realizowane w oparciu o indywidualnie zdiagnozowane potrzeby placówki, przede wszystkim w kontekście wyrównywania szans edukacyjnych uczniów – WSPARCIE DLA NAUCZYCIELI
Zadanie 9. Zajęcia podnoszące kwalifikacje kadry z zakresu inkluzywności i równego traktowania, zajęć z tolerancji i akceptacji dla uczniów w celu wyrównywania szans grup szczególnie narażonych na dyskryminację – WSPARCIE DLA NAUCZYCIELI
Zadanie 10. Doposażanie i wyposażanie bazy dydaktycznej niezbędnej do realizacji programów nauczania w zakresie kształtowania u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy. Wyposażenie pracowni szkolnych w narzędzia do nauczania przedmiotów przyrodniczych w celu prowadzenia zajęć opartych na metodzie eksperymentu w zakresie przedmiotów przyrodniczych i matematycznych. – WSPARCIE DLA SZKÓŁ
Jakie rezultaty przyniesie projekt?
– Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem: wartości docelowe: 270 kobiet, 90 mężczyzn, 360 ogółem.
– Liczba uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych objętych wsparciem: wartości docelowe: 15 kobiet, 5 mężczyzn, 20 ogółem.
– Liczba przedstawicieli
kadry pedagogicznej objętych wsparciem: wartości docelowe:
36 kobiet, 12 mężczyzn, 48 ogółem.
– Liczba szkół objętych wsparciem: wartość docelowa: 2.
– Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym: wartości docelowe: 270 kobiet, 90 mężczyzn, 360 ogółem.
– Liczba uczniów, którzy nabyli zielone kompetencje po opuszczeniu programu: wartości docelowe: 230 kobiet, 76 mężczyzn, 306 ogółem.
– Liczba uczniów, którzy nabyli cyfrowe kwalifikacje po opuszczeniu programu: wartości docelowe: 26 kobiet, 8 mężczyzn, 34 ogółem.
– Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie: wartość docelowa: 3 ogółem
Całkowita wartość projektu wynosi 1 603 620,00 zł, z czego:
środki z UE (EFS+) wynoszą 1 363 077,00 zł,
wkład własny wynosi 160 362,00 zł